Het infomoment hebben we achter de rug. Dit vond plaats op vrijdag 19 april. De opkomst was zeer goed, er werden heel wat vragen gesteld en we kwamen heel wat te weten. Hieronder een terugblik...


De club

  • De raad van bestuur zet zijn engagement verder
  • Welke club willen we zijn
    • Missie
    • Waarden
  • Enagement van iedereen: In een club is het angegement van velen nodig: trainers, bestuur, spelers, ouders, afgevaardigden en vele vrijwilligers!

Jeugdvisie

  • Ook het jeugdbestuur zet zijn engagement verder, maar kan steeds extra ondersteuning gebruiken!
  • Ambitie & plezier staan alvast voorop waarbij we elke speler opleiden en uitdaging bieden op zijn of haar eigen niveau
  • Terugblik
    • 3 spelers naar 2 eliteclubs #trots
    • Nieuwe trainers + opleidingen start2coach en opleiding UEFA C
    • Preformatie (U7-U9) > Formatie (U10-U13) > Post-formatie (16-21 jaar)
    • Fairplay ouder
  • Fair play referee: U8 & U9 - ouders maken beurtrol om wedstrijden te begeleiden
  • Geef constructief feedback, maar laat ons ook weten als het goed gaat ;-)
    • Algemeen & organisatorisch > jeugdbestuur
    • Individueel sportief > TVJO & coördinatoren

Sportieve visie

  • Er is een nieuwe sportieve cel voor senioren en voor de jeugd
  • Sportief DNA Fenixx BeigHum: We willen niet zomaar wedstrijden spelen... We willen hoog druk zetten, de wedstrijden domineren, de bal hebben en meer kansen creëren dan de tegenstander.
  • 1 club, 1 voetbalfilosofie
    1. FUN
    2. Technisch verzorgd
    3. Snelle recuperatie (hoge intensiteit)
    4. Veel kansen afdwingen
    5. #oneteam
  •  Ambitie op 3 niveau's aanbieden
    • Interprovinciaal IP (= nieuw voor ons) > Doorstroom eigen jeudg naar eerste ploeg
    • Provinciaal
    • Gewestelijk
  • Bij de onderbouw voorzien we extra techniekentrainer zodat iederene aan bod komt om regelmatig specifieke techniektraining te krijgen rijdens de gewone trainingsmomenten
  • Spelers die 3 van de 4 trainingen aanwezig geweest zijn worden beloond met een eerste kans op selectie voor de wedstrijd. spelers krijgen op die manier extra kansen om een trapje hoger te spelen.

 

Praktische informatie

2 sites

  • Site Parklaan -> Site voor komende jaren
  • Site Nachtegaallaan -> UNDER CONSTRUCTION! Start aanleg nieuw synthetisch veld, nieuwe kleedkamer en kantine vermoedelijk vanaf september 2024

 

Verdeling ploegen

Dit is het maxmimum aantal ploegen die we inschrijven:

Provinciaal voetbal Regionaal voetbal  
    U5 DRIBBELCLUB
    U6
    U7A U7B U7C U7D (?) ONDERBOUW
U8A U8B U8C U8D    
U8A U9B U9C U9D U9E  
U10A U10B U10C     MIDDENBOUW
U11A U11B U11C    
U12A U12B U12C    
U13A U13B U13C U13D  
U15A U14B U15C U14D   BOVENBOUW
U17A U17B U17C ??  
U21A        

 

  • Evaluaties: Door trainers en coördinatoren op basis van huidig seizoen. Dit gebeurde in mei
  • Eerste ploegverdeling tegen eind juni
  • Bij de start kan er waar nodig nog bijgestuurd worden in september-oktober

 

Uurrooster (onder voorbehoud):

Volgende stappen

  • Bestaande leden herbevestigen hun inschrijving door het betalen van het lidgeld. Iedereen ontvangt hiervoor een persoonlijke factuur die elektronisch dient betaald te worden.
  • Tijdens de familiedag  mei (04 mei) vond de pasdag plaats. Kledij kan besteld worden via site brandsfit.
  • Opstart seizoen:
    • U7-U17: vanaf 30 juli
    • U5-U6: vanaf 21 augustus
    • Competitie start 31 augustus
  • Communicatie gebeurt zoals vorig jaar via Twizzit en nieuwsbrieven

 

Engagement & respect

  • Graag het nodige engagement: Teamsport, aanwezigheid, speelminuten en... respect!
  • Aan- en afwezigheden in Twizzit!
  • Vanaf U15 vragen we extra engagement  als bijvoorbeelds scheidsrechter, hulp kantine, ...
  • Trainen doen we nog steeds in het zwart
  • Indien rode kaart omwille van gebrek aan respect, zal de boete doorgerekend worden aan het lid en kan de club een extra sactie opleggen!
  • De club is nog steeds op zoek naar trainers, afgevaardigden, jeugdbestuur, administratieve hulp (financiën, sponsoring...)...
  • Reporters gezocht!